+48 508 111 323 bok@ksens.pl

Co czwarta osoba na świecie ma możliwość korzystania z Internetu, a wszystko to w dużej mierze dzięki smartfonom i urządzeniom mobilnym. Słowem internet jest wszędzie, a tam gdzie on, są też konsumenci.

W „Czarny Piątek” w Stanach Zjednoczonych suma wydanych przez ostatnie trzy lata pieniędzy wyniosła 50 miliardów dolarów. Tylko w 2013 roku aż 40% zakupów tego dnia została dokonana przez Internet za pomocą smartfonów i tabletów.

Coś, co początkowo mogło się wydawać po prostu chwilowym trendem, stało się normą. Dlatego też nie powinno to pozostać bez wpływu na sposób budowania stron internetowych. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę z tego, że strony internetowe MUSZĄ być zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Rozwiązaniem jest technologia Responsive Web Design (RWD). Tego wymagają klienci, którzy chcą mieć możliwość sprawdzenia i zobaczenia w Internecie niemal wszystkiego, tam gdzie aktualnie przebywają ze swoim urządzeniem mobilnym i mają czas na surfowanie. Od sprawdzania stanu konta bankowego i robienia przelewów, poprzez rezerwowanie biletów na samolot czy pociąg i płacenie za zwykły przejazd autobusem, aż po zakupy.

Szczególnie w dziedzinie e-commerce ilość dokonywanych transakcji za pomocą urządzeń mobilnych rośnie lawinowo. Projektując sklep internetowy, warto pamiętać o tym, że Internet przestał być jedynie dodatkowym kanałem dystrybucji, ale skutecznie wypiera sklepy tradycyjne. Konsumenci bardzo często oglądają towary w sklepie stacjonarny po to, aby potem poszukać ich w sieci i kupić w korzystniejszej cenie.

Strona sklepu internetowego powinna wyświetlać się na smartfonie czy urządzeniu mobilnym w sposób płynny, dopasowywać się do rozdzielczości ekranu. Musi być czytelna i wyposażona w intuicyjną nawigację, która jest dostosowana do urządzeń dotykowych. Ponadto strona musi być „lekka”. Projektując stronę responsywną musimy pamiętać, że informacje powinny być ograniczone do najważniejszych, a prezentacja produktu „oczyszczona” z elementów zbędnych. Jednak nie oznacza to, że musimy zrezygnować z efektywnego i efektownego pokazania przedmiotu.

W projektowaniu sklepów internetowych warto wykorzystać zalety prezentacji 360. Prezentacje 360, czyli rodzaj interaktywnej fotografii, która przedstawia przedmiot w ruchu obrotowym, ze wszystkich stron, wyświetlająca się płynnie w jednym okienku, pozwalająca zatrzymywać ruch, a także przybliżać przedmiot tak, aby przyjrzeć się jego najdrobniejszym detalom. Z pewnością zadacie sobie pytanie, czy taki rodzaj przedstawienia przedmiotu nie obciąży strony i czy urządzenia mobilne „udźwigną” taką prezentację? TAK!

Widoki 3d wykonywane są w technice kompresji progresywnej. Pozwala to na bardzo głębokie powiększenie. Zdjęcia wysokiej rozdzielczości, które składają się na prezentacje, są przeskalowane na kilka warstw, a następnie podzielone na mniejsze kafelki. Dzięki temu podczas obracania i powiększania obrazu ładowane są tylko aktualnie widoczne fragmenty, a to nie obciąża serwera ani łącza internetowego. Dzięki temu widoki 3d doskonale prezentują się i odtwarzają na smartfonach i urządzeniach mobilnych z systemem operacyjnym iOS (ipad) i Android.

Jak wynika z amerykańskich badań obecna wartość reklamy mobilnej szacowana jest na 40 miliardów dolarów, a procent użytkowników smartfonów, którzy szukają informacji i usług na swoim telefonie wynosi 96! Takich danych nie można lekceważyć.