+48 508 111 323 bok@ksens.pl

Packshoty – Jak nas widzą, tak nas piszą – czyli o znaczeniu packshotu w sprzedaży internetowej.

Kiedy przeglądamy strony sklepów internetowych, śmiało możemy stwierdzić, że nadal jest bardzo duża grupa sprzedawców, którzy nie zdają sobie sprawy z tego, jak ważną rolę spełniają zdjęcia produktów – packshoty.

Bardzo często wynika to stąd, że po prostu nie radzą sobie z fotografowaniem tego, co mają w ofercie. To ogromny błąd, ponieważ e-commerce rządzi się takimi prawami, że brak dobrego zdjęcia produktu niemal dyskwalifikuje go, a przede wszystkim uniemożliwia jego sprzedaż! Jeśli chcecie wielokrotnie zwiększyć swoją sprzedaż, warto poprosić o pomoc specjalistów, także w przypadku fotografowania oferty. Fachowcy z firmy Ksens opowiadają o tym, co to jest dobry packshot i jak go wykonać.

 

Packshot - Jak nas widzą, tak nas piszą – czyli o znaczeniu packshotu w sprzedaży internetowej.

Packshot – Jak nas widzą, tak nas piszą – czyli o znaczeniu packshotu w sprzedaży internetowej

Packshot to nic innego jak fotografia produktu. Ma on za zadanie dostarczać konkretnej wiedzy na temat określonego przedmiotu. Należy jednak pamiętać, że oprócz funkcji informacyjnej jest on także nośnikiem innych ważnych cech. Dobrze wykonana fotografia produktu ma ogromny wpływ nie tylko na jego postrzeganie, ale również na pozycjonowanie marki. Słowem, jak nas widzą, tak nas piszą.

 

Niezależnie od branży właściwa prezentacja produktu, czyli ukazanie jego ważnych elementów, ma znaczący wpływ na zainteresowanie klientów. Specjaliści z firmy Ksens podkreślają, że dobry packshot powinien pokazywać charakterystyczne cechy produktu, czy mamy do czynienia z fakturą, kolorem, kształtem czy precyzją jego wykonania. Szczególne znaczenie ma to przy sprzedaży internetowej. Z jednej strony klienci coraz częściej szukają w Internecie niemal wszystkiego, co chcą kupić – sprzęt gospodarstwa domowego, odzież, buty, biżuteria, sprzęt sportowy, narzędzia… Z drugiej strony w dziedzinie e-commerce panuje ogroman konkurencja. W tych zawodach wygrywają ci, którzy będą potrafili się wyróżnić. A jak to zrobić? Trzeba zbudować zaufanie klientów! Produkt, który mamy w ofercie musi być naprawdę dobrze zaprezentowany. Packshoty powinny pokazywać jak najwięcej detali. To ważne, ponieważ klient nie może „dotknąć” tego, co zamierza kupić, a mimo to powinien mieć szansę zapoznać się z produktem bardzo dokładnie. Dobre zdjęcie produktowe daje możliwość zaprezentowanie swojej oferty w sposób, który nie będzie odbiegał niemal od bezpośredniego kontaktu z nią „na żywo”.

 

Według Eberharda Schuy, autora książki „Fotografia produktowa. Od przedmiotu do martwej natury” przedmiot powinien być łatwo rozpoznawalny i stanowić dominujący element obrazu. Należy ukazać jego rzeczywiste proporcje i fakturę materiału, z którego jest wykonany. Istotne wydaje się też oddanie wrażenia, jakie w rzeczywistości odnosi się podczas dotykania i patrzenia na ów przedmiot. Można sporządzić zestawienie cech przedmiotu, które trzeba ukazać na fotografii, oraz jego właściwości niezbędnych do tego, aby prawidłowo go zaklasyfikować. Już samo określenie powierzchni i odczuć pojawiających się w momencie wzięcia przedmiotu do ręki może być bardzo różne: ciepła, chłodna, chropowata, gładka, śliska, tępa, miękka, gumowa, włochata, twarda, metaliczna, drewniana, pokryta tkaniną, skóropodobna, papierowa itd. Na zdjęciu, poprzez odpowiednie oświetlenie, należy ukazać także wrażenia wzrokowe, jakie wywołuje dana rzecz, na przykład jest gładka jak lustro, ma metaliczny połysk, jest delikatnie matowa, szorstka, wyglądem przypomina drewno, skórę lub papier.
Firma Ksens zapewnia swoich klientów, że jest w stanie wykonać takie właśnie packshoty na ich potrzeby. Dobrze oświetlone, ukazujące istotne szczegóły, wycięte z tła i błyskawicznie dostarczone. Standardowe packshoty wykonywane są na białym, szary lub czarnym tle. Można również zamówić zdjęcia na tle przezroczystym, które ułatwia dowolną aranżację przedmiotu.

 

Ksens przygotowuje packshoty od A do Z.

Zdjęcia produktów wykonane zgodnie z indywidualnymi wytycznymi klienta i oczywiście z poszanowaniem standardów tego typu fotografii poddawane są profesjonalnej obróbce graficznej. Na życzenie zamawiającego dodawany jest znak wodny lub logo firmy. Gotowe packshoty zapisywane są na nośniku danych i błyskawicznie dostarczone do klienta. Tak przygotowane zdjęcia mogą być wykorzystane w e-sklepach, banerach, portalach internetowych, ale także w prasie, na bilboardach czy w dowolnych materiałach reklamowych. Ksens zapewnia, że skorzystanie z ich oferty gwarantuje najlepszy stosunek jakości do ceny.

 foto/ freedigitalphotos.net