W ubiegłym tygodniu w dniach 2-5 marca 2105, miałem okazję brać udział jako wystawca i zwiedzający w największych targach technologii mobilnych Mobile World Congress 2015 (#MWC2015).
Nasze stoisko, gdzie prezentowaliśmy Market360.co oraz usługi fotografii 360, przyciągnęło wielu zainteresowanych innowacyjnymi formami wizualizacji produktu. Już drugiego dnia nawiązaliśmy współpracę z dynamicznie zdobywającym rynek producentem francuskich smartfonów – Wiko. Na miejscu wykonaliśmy prezentację 360 najnowszego, flagowego modelu ultra-cienkiego telefonu, która zrobiła ogromne wrażenie. Takich przypadków było więcej, wracamy z pełną kieszenią wizytówek i szansami na nowych klientów.
Ale kilka słów o samych targach. Jak już wspomniałem jest to największe tego typu wydarzenie na świecie. Ażeby tylko zajrzeć na każde stoisko potrzeba co najmniej dwóch pełnych dni. A gdy chcemy zrobić szczegółowe tourne, to czasu może zabraknąć. Dlatego warto się wcześniej przygotować i korzystając z dostępnej na stronie www i w aplikacji listy firm wybrać te, które mogą nas interesować. Firmy można przeszukiwać po opisie, więc jeśli interesuje nas np. rzeczywistość rozszerzona wystarczy wpisać „augmented” i otrzymamy listę wystawców, która się tym zajmuje.
Przekrój branż jest bardzo szeroki, poczynając od dużych producentów urządzeń mobilnych takich jak Samsung, HTC, LG (zabrakło Apple, ale ta firma akurat robi szum wokół swoich produktów głównie poprzez własne konferencje) operatorów komórkowych, przez firmy specjalizujące się w analizie danych, bezpieczeństwie, przez niszowych producentów telefonów (ogromna liczba podmiotów), akcesoriów, a na oprogramowaniu i usługach skończywszy. W tym roku lista wystawców liczyła 1800 firm z 84 krajów świata. Polskę reprezentowały m.in. Maxcom, Comarch, Qburst no i oczywiście KSENS.
Największe, pierwsze wrażenie robiły stanowiska gigantów, na których kłębiły się tłumy dziennikarzy z mniej lub bardziej wpływowych mediów. To właśnie dla nich przygotowany był cały splendor, aby wykreowany wizerunek mógł iść w świat. Ciekaw jestem, jaki jest jakiś średni koszt dotarcia newsa do jednego użytkownika o marce / produkcie z pomocą takich targów. Z tych największych, moje zainteresowanie i szacunek należy się marce Microsoft. Otwarci ludzie z różnych kultur, pełni pasji i profesjonalizmu, opowiadali z humorem o smartfonach, oprogramowaniu i innych urządzeniach (latem dostępna będzie bardzo fajna składana klawiatura na bluetooth). Windows 10 może sporo namieszać na rynku zarówno urządzeń przenośnych jak i stacjonarnych. Miałem okazję potestować system na Surface i co mnie najbardziej przekonało, to wygoda obsługi zarówno w trybie dotykowym jak i przy pomocy klawiatury oraz myszki. Wiele zmian w tym zakresie zostało wprowadzonych w stosunku do wersji 8.
- Spotkajmy się przy balonie. Windows 10 i Microsoft w natariu
Ale najciekawsze perełki, jeżeli chodzi o firmy i produkty, można było znaleźć na mniejszych, trochę ukrytych stoiskach. Rozpoznawanie obrazów, skanowanie 3d czy też rozszerzona rzeczywistość to technologie, które są już na bardzo wysokim poziomie rozwoju. Wkrótce upowszechnią się w urządzeniach mobilnych, które zyskają możliwość widzenia i rozumienia otoczenia, a jednocześnie będą potrafiły w tej rzeczywistości aktywnie uczestniczyć. Mówi się, że rok 2015 jest rokiem wirtualnej rzeczywistości. Następne lata będą należały do rzeczywistości zintegrowanej, gdzie świat wirtualny będzie przenikał się niezauważalnie ze światem realnym.
Off-the-record. Barcelona jest więcej niż miastem, a FC Barcelona więcej niż klubem.
Recent Comments