+48 508 111 323 bok@ksens.pl

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to na pewno wiesz, że jedną z najważniejszych kwestii jest prezentacja towaru na stronie.

Czy odpowiadałeś sobie kiedyś na pytania typu, czy mój content przyciąga czy zniechęca? Co robię, żeby wyróżnić się z tłumu?
Fotografia produktowa 360 może zmienić nie tylko pojęcie klientów o twojej ofercie, ale również znacznie wpłynąć na wzrost sprzedaży. To tylko jeden z wielu czynników, dla których warto wdrożyć prezentacje obrotowe do swojego sklepu online.

Wymieńmy je sobie wszystkie:
1. Wzrost sprzedaży
Z przeprowadzonych badań wynika, że fotografia produktowa 360 zwiększa konwersję od 10 do nawet 35%.
2. Przyspieszenie decyzji zakupowych
Prezentacja 360 pozwala twojemu klientowi dokładnie obejrzeć przedmiot, nad zakupem którego się zastanawia. Dzięki temu jego decyzja o zakupie zapada szybciej. Realistycznie odwzorowany produkt na ekranie monitora powoduje, że klienci czują się jak w sklepie stacjonarnym.
3. Wzrost jakości obsługi klienta
Pozytywne wrażenia na temat towaru, który ogląda twój klient wzrastają. Internetowe zakupy stają się bardziej realistyczne.
4. Zmniejszenie liczby zwrotów
Widok 360 pozwala twojemu klientowi obejrzeć przedmiot z każdej strony. Dzięki temu jego zakupy są bardziej świadome.
5. Autentyczność oferowanych produktów
Produkt oglądany z każdej strony jest bardziej autentyczny. Większy poziom szczegółowości obrazu, to bardziej realistyczne doświadczenie produktu.
6. Wyróżnienie się na tle konkurencji
Kto dziś nie chce być inny od tłumu? Myślę, że każdy. To, co wpływa na wzrost zainteresowania klienta akurat twoim sklepem, to fakt, że jest u ciebie inaczej, ciekawiej niż u twojej konkurencji. A tak właśnie jest z prezentacjami 360. Towar, który jest płaski u twojego konkurenta, u ciebie staje się „namacalny”.
7. Zwiększenie zaangażowania klienta, czasu przebywania na stronie
Zwykłe zdjęcia 2d ogląda się zazwyczaj raz i szybko. Widok 360 angażuje klienta w proces oceny towaru. Oglądanie prezentacji obrotowej już z definicji trwa dłużej i jest bardziej wciągające. Klient chętniej zostaje na twojej stronie. Tym samym zwiększa to szansę na konwersję.
8. Zwiększenie przywiązania do twojego sklepu
Prezentacja 360 to wyróżnik na tle konkurencji. Klient szukając jakiegoś produktu z danej branży lepiej zapamięta twój sklep. Reszta zginie w tłumie podobnych stron, które przeglądał. A jeśli już jest twoim klientem, to tym bardziej będzie chciał wracać, ponieważ będzie pamiętał, że może produkt obejrzeć dokładnie z każdej strony. Przywiązanie klienta to klucz do jego stałego powracania.
9. Zwiększenie ilości klientów powracających
Ten punkt nawiązuje do poprzedniego. Jeśli klient przywiązał się za pierwszym razem, będzie wracał. A chyba wszystkim na takiej współpracy z klientem najbardziej zależy.
10. Rozprzestrzenianie się widoku 360 w Internecie
Ciekawa prezentacja produktu rozprzestrzenia się w sieci bardzo szybko. Często klienci dzielą się tym, co kupili lub chcą kupić ze znajomymi, rodziną, wysyłając link do sklepu. Im lepiej przedstawiony jest produkt, tym większe zainteresowanie klienta i chęć dzielenia się tym.

Prezentacje obrotowe produktów wpływają pozytywnie na emocje twojego klienta. A każdy zadowolony klient, to dziesięciu potencjalnych nowych.