+48 508 111 323 bok@ksens.pl

Trudno jest zacząć dzień nie wypijając przynajmniej jednej filiżanki kawy – twierdzą jej miłośnicy. Okazuje się, że mieszkańcy naszego globu wypijają rocznie 400 mld filiżanek tego trunku w ciągu roku.

Jak wiele jest rodzajów kawy, tak o wiele więcej jest sposobów jej przyrządzania. Tradycyjne metody zastępowane są coraz bardziej wyszukanymi i starannymi, do których wykorzystywane są różne urządzenia, pozwalające na maksymalne wydobycie aromatu i wszelkich walorów smakowych i odżywczych. Nie wystarczy już po prostu zalać wrzątkiem dwóch łyżeczek kawy.


Jak przygotować filiżankę dobrej i aromatycznej kawy?


Producenci urządzeń i akcesoriów do kawy proponują wiele rozwiązań. Począwszy od dripperów, kawiarek poprzez press’y i chemex’y, kończąc na ekspresach ciśnieniowych i przelewowych.
Czym więc producenci, dystrybutorzy i sprzedawcy przekonują klienta do zakupu właśnie ich produktów? Jakie metody i narzędzia dotarcia do klienta są w ich przypadku skuteczne? Część z nich decyduje się na przedstawienie swojej oferty za pomocą filmów produktowych. Również video explainer’y są dziś bardzo pożądanym i dość skutecznym narzędziem do wzbudzenia zainteresowania produktem wśród odbiorców. Dobrze przygotowany film reklamowy, zawierający wyjaśnienie dotyczące używania przedmiotu powinien wzbudzić w odbiorcy pozytywne emocje. Nie zapominajmy, że klienci często podejmują decyzję o zakupie właśnie pod wpływem emocji. Jakie więc produkcje filmowe zachęcą klienta do powzięcia tego kroku, a przynajmniej zostawią w jego głowie pozytywne obrazy związane z marką/produktem?
Wszystko ma znaczenie, zarówno użyta sceneria, aktorzy, głos lektora czy też rodzaj dobranej muzyki.
Przyjrzyjmy się zatem dwóm krótkim filmom reklamowym, w których tematem przewodnim jest właśnie kawa.

 



Film produktowy marki Bodum. Sceneria to dokładnie dobrane przestrzenie kuchenne czyste i jasne. Spot ukazuje kilka produktów tej marki w sposób budzący w odbiorcy przede wszystkim uczucia spokoju i odprężenia. Przyrządzenie kawy staje się wręcz rytuałem. Odbiorca może utożsamić się z aktorami i poczuć panujący po drugiej stronie klimat, ma wrażenie, że uczestniczy w przygotowaniu kawy od początku do końca. Głos lektora i delikatna muzyka w tle sprzyjają przyjemnej atmosferze, w której niejako znalazł się odbiorca.

Kiedy i w jakim celu można wykorzystać taki film reklamowy?

Łatwo zauważyć, że w tym spocie nie znajdziemy szczegółowego wyjaśnienia sposobu używania produktów. Przedstawiono w nim kilku aktorów przygotowujących kawę przy wykorzystaniu urządzeń i akcesoriów marki Bodum. Zaledwie kilka ujęć pracy tych urządzeń wzbudza dalsze zainteresowanie produktem. Nacisk w całym filmie produktowym jest położony na wywołanie w widzu dobrych emocji. Marka zapewne chce być z nimi kojarzona. Taki film może być wykorzystany np. w momencie wprowadzania produktów na rynek w celu wzbudzenia w odbiorcy dalszego zainteresowania firmą i jej produktami. Nie jest to natomiast stricte explainer video.

 



To zdecydowanie produkcja, która szczegółowo wyjaśnia sposób użycia ekspresu do kawy marki Nespresso. Jeden aktor i jeden produkt. Przyjemny głos lektora i delikatna muzyka w tle powodują, że zapoznawanie się z produktem przebiega w sympatycznej atmosferze. Film budzi pozytywne odczucia, mimo iż sceneria nie jest tak bogata jak w poprzedniej realizacji. Główny nacisk położony jest na działanie urządzenia i udzielenie kilku ważnych wskazówek podczas jego używania. Eleganckie ubranie aktora, czyste pomieszczenie bez zbędnych dodatków i na pierwszym planie ekspres do kawy – to jak najbardziej pożądane elementy przy takiego rodzaju produkcjach filmu instruktażowego.

Kiedy wykorzystywać explainer video?

Śmiało można rzec, że film produktowy pokazujący szczegółowe działanie urządzenia jest zaliczany do posprzedażowej obsługi klienta. Nierzadko jednak może być on także zachętą do zakupu produktu. Dużo zależy od tego, jak atrakcyjnie i zachęcająco przedstawimy pracę przedmiotu i zalety jego posiadania. Nie ma tu z góry narzuconych reguł i ograniczeń. Tak naprawdę w ostatecznym rozrachunku sprzedajemy korzyść.


Przygotowując scenariusz filmu reklamowego warto zastanowić się nad celowością jego powstania oraz zadać sobie pytanie czego tak naprawdę mogą oczekiwać nasi obecni lub też potencjalni klienci? To pozwoli na obranie prawidłowego kierunku działania. Można także pomyśleć o późniejszym wykorzystaniu filmu produktowego bądź explainer’a w kampaniach video marketingowych, które w ostatnim czasie dość mocno zarysowują się na rynku reklamy w internecie. Nie każdy bowiem spot reklamowy czy też film instruktażowy nadaje się do takich działań.


A Ty, jakiej kawy byś się dziś napił?