+48 508 111 323 bok@ksens.pl

Zgodnie z Internet Retailer, w 2013 roku konsumenci wydali w sieci około 262 bilionów dolarów. To około 13,4% więcej niż w 2012 roku. Trend na kupowanie w sklepach internetowych jest bardzo widoczny. Zauważa się też taką prawidłowość, że Im więcej osób nabywa towary w sieci, tym co roku sklepów online przybywa. Prowadzi to do powstania ogromnej rywalizacji. Przy tak dużej konkurencji we wszystkich branżach powstaje pytanie, jak zachęcić konsumentów, aby kupowali właśnie u Ciebie? Odpowiedź w dużej mierze tkwi w sukcesie Twojej strony internetowej, a co ważniejsze, w design’ie i zawartości stron produktowych. Przedstawiamy kilka rad, które pokażą Ci, jak zwiększyć współczynnik konwersji w Twoim sklepie.

 

Jest wiele dróg, za pomocą których możesz modyfikować i ulepszać współczynnik konwersji Twoich stron produktowych:

1.    Analiza stron produktów –  pierwszym krokiem, który powinieneś wykonać, w celu  zwiększenia konwersji swoich stron produktów, jest ich szczegółowa analiza. To da Ci nie tylko punkt wyjścia do określenia czynników sukcesu wprowadzanych zmian, ale przede wszystkim może uwidocznić zmiany, które powinieneś zastosować. Kilka wskaźników wydajności, na których należy się skupić, to:
a)    Wyniki konwersji – jak Twoje strony obecnie konwertują?
b)    Współczynnik odrzuceń – jak często ludzie odwiedzają Twoją stronę i natychmiast ją opuszczają? To pokaże, czy na Twoich stronach znajdują się treści, o których nie ma mowy w reklamach czy też w wynikach wyszukiwania.
c)    Czas spędzany na Twoich stronach  – jak długo użytkownicy przeglądają Twoje strony? W większości przypadków jest tak, że im więcej czasu użytkownik spędzi na stronie, tym bardziej prawdopodobne jest, że zmieni się w nabywcę.
d)    Hotspoty – istnieje wiele aplikacji, które mogą dać Ci informacje o tym, w jaki sposób odwiedzający reagują na Twoje strony produktów. Zwykle są to informacje tj. w które miejsca przesuwają kursor myszki i jakie strony później przeglądają. Taka analiza może dać Ci wskazówki, w jaki sposób użytkownicy aktualnie wchodzą w interakcje ze stronami produktów i Twoją stroną ogólnie.

2.    Optymalizacja stron produktów – SEO to termin, który istnieje już od ponad dziesięciu lat, ale teraz jest prawdopodobnie ważniejszy niż kiedykolwiek wcześniej  w tak konkurencyjnej branży e-commerce. Istotne jest to, żeby zbadać, w jakich warunkach odwiedzający szukają produktów niszowych w ramach Twojej branży, ażebyś potem mógł dostosować swoje strony produktowe do wyszukiwanych przez nich słów kluczowych. Krótkie i długie słowa kluczowe powinny być używane w nazwach i tytułach produktów, jak również i w ich opisach. W SEO chodzi o umiejętne balansowanie między wykorzystywaniem potrzebnych słów do tego, by były silnie targetowane, nie wyglądając przy tym jak spam – to dość trudny element do opanowania. Nie zapomnij też o optymalizacji stron tzn. meta tagach, alt tagach itp.

3.    Obrazki wysokiej jakości – każdy zna powiedzenie „ obraz mówi więcej niż tysiąc słów’’, dlatego nie powinno być niespodzianką, że zdjęcia są jednym z najważniejszych elementów na każdej stronie produktu i mogą bezpośrednio wpłynąć na konwersję. Badania pokazują, że 55% użytkowników uczy się z obrazków, praktycznie nie czytając treści. Dlatego też zdjęcia muszą być wysokiej jakości, aby klient mógł obejrzeć wszystkie detale produktu. Należy pamiętać, że muszą być one optymalnej wielkości, aby czas ich ładowania był jak najkrótszy. Poza zdjęciami wysokiej jakości, klienci wymagają od grafiki czegoś więcej. Multimedialne wizualizacje, takie jak prezentacje 360 produktów, wpływają na większą o 46% sprzedaż w porównaniu ze standardowymi zdjęciami. Dzieję się tak dlatego, że klient może zobaczyć produkt pod każdym kątem, dokładnie tak, jak może to zrobić w sklepie stacjonarnym. Konsumentów przekonuje fakt, że dokładnie wiedzą, co dostaną, jeszcze przed zakupem. Z tego samego powodu zdjęcia 360 mogą przyczynić się do obniżenia ilości zwrotów produktów.

4.    Oceny produktów – standardowe zdjęcia i możliwość czytania opisów nie zawsze satysfakcjonują odwiedzających. Chcą oni też wiedzieć, co inni konsumenci sądzą na temat danego produktu. Jest to rodzaj pewności, którą niektórzy klienci muszą posiadać, aby dokonać zakupu. Badania pokazują, że recenzjom klientów zaufało 12 razy więcej użytkowników, niż rzeczywistym opisom produktów. Przy produktach z  wystawionymi opiniami klienckimi, wskaźnik konwersji było 4,6 % większy. Recenzje użytkowników muszą być autentyczne i prawdziwe. W rzeczywistości są one wystawiane tylko przez 1 % konsumentów, dlatego tak trudno o uzyskanie potrzebnych do promocji komentarzy.

5.    Jasne informacje o cenach – wielu klientów kupujących online przed dokonaniem zakupu sprawdza kilka różnych sklepów internetowych w poszukiwaniu najlepszej oferty. Dlatego ważne jest, żeby informacje dotyczące ceny były jasne i widoczne. Ceny powinny być także przedstawione w walucie lokalnej odwiedzającego. Na stronach internetowych obsługujących wiele regionów może być stosowane targetowanie geograficzne do określenia prawidłowej waluty. Można również udostępnić opcję wyboru, aby klient mógł zobaczyć cenę w innej niż swoja walucie. Ceny powinny zawierać wszystkie podatki i opłaty. Zaleca się również zamieszczenie na stronie informacji o kosztach transportu i opłacie manipulacyjnej, jeśli taka występuje.

6.    Jasne informacje o zamówieniu – większość osób kupujących online chce mieć u siebie produkt dostarczony natychmiast. Istotne jest zamieszczenie jasnych informacji o zasobach magazynowych. Powinno być wyraźnie uwidocznione to, czy dany produkt jest dostępny w magazynie czy też aktualnie nie jest możliwe jego zamówienie. W takiej sytuacji należy zamieścić informacje o planowanym czasie ponownego wdrożenia produktu do sprzedaży. Kolejna przydatną opcją, którą warto umieścić na stronie, jest przedsprzedaż. Gdy ilość danego towaru w magazynie jest mała, opłacalne będzie pokazanie tej informacji. Wyzwoli ona w kliencie chęć kupna danej rzeczy zanim zrobią to inni.

7.    Czat na żywo – czat na żywo jest pożądanym elementem w wielu branżach z jednego głównego powodu – użytkownicy live chatu wykazują tendencję do 3,5 krotnie większej konwersji, niż Ci którzy z niego nie korzystają. Czat na żywo ma jeszcze jedną zaletę – daje możliwość sprzedaży dodatkowych produktów. Dodatkowe zamówienia od użytkowników korzystających z live chatu są faktycznie 15% wyższe od tych, które dokonują kupujący bez pomocy konsultanta na żywo.
Tendencja do kupowania w Internecie rośnie z roku na rok, zdolność do generowania dochodów online jest praktycznie nieograniczona. Warto wykorzystać w pełni możliwości swojej strony produktowej, umożliwiając opcje wpływające na zwiększenie konwersji tam, gdzie to tylko możliwe. Takie elementy jak prezentacje 360, recenzje produktów, live chat’y angażują klientów i zmieniają na lepsze rezultaty w przychodach z handlu internetowego – są to szybkie do wdrożenia korzyści dla każdej witryny e-commerce.